Werk-stress in paradijs.. - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tinkel Jorissen - WaarBenJij.nu Werk-stress in paradijs.. - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tinkel Jorissen - WaarBenJij.nu

Werk-stress in paradijs..

Blijf op de hoogte en volg Tinkel

16 Januari 2014 | Australië, Byron Bay

Nog steeds in byron en nog steeds lovin' it. Begin wat meer de rust te vinden. Overdag dan, want 's avonds gaat het feest gewoon door. Het enige is de werk-stress. Ik krijg gewoon niks gevonden en ben bang dat dat hier ook niet gaat lukken. Iedereen wil hier werken, en terecht, het is hier paradijs. Ik weet ongeveer over een dag of 4 of ik in het hostel kan werken en daar dus gratis kan verblijven. Ik heb een paar solicitaties gedaan en dit waren een paar van de antwoorden die ik kreeg: "Je komt hier nooit en je bent een van de 10 miljoen, dus nee". "Ik weet niet of ik iemand nog heb, geeft je cv maar, (en man loopt weg)". Ohja deze was ook leuk: "Ja ik heb wel een postertje ophangen dat ik iemand zoek, maar dat is meer voor back-up heb net 2 meiden aangenomen, maar als dat niks is bel ik je over een maand". DUSS, STRESS...

Over 2 dagen heb ik mijn eigen tenten daar kijk ik echt naar uit. What happend? Deze reis helpt me nu al 1000x meer koesteren wat ik thuis heb, want jeetje wat ben ik verwend. Niet alleen in matriaal maar ook met de mensen om me heen. En daarnaast kan ik elke avond heerlijk in een groot bed liggen en mijn eten koud bewaren, wat wil een mens nog meer!?

Vandaag heb ik even een dagje geen solicitaties, want ik voel me daar al 3 dagen rot over. Dus vandaag een ouderwets dagjes zwembad, uiteten met roos en mabel en vanavond een biertje. Morgen weer aan de bak!

  • 16 Januari 2014 - 09:18

    Fleur:

    Succes met werk zoeken Tinkel!! En vooral geniet er met volle teugen van in Byron want het is echt zo vet!! Ik ben alweer aan het werk, best deprimerend om eerlijk te zijn ;)

    xx Fleur & Stefan

  • 16 Januari 2014 - 10:12

    Henk:

    Inderdaad heel deprimerend steeds afgewezen worden, je moet een wel heel erg dikke huid hebben om daar geen last van te krijgen. Had al voor je zitten google-en en daar kwam SEEK naar boven en nog een toeristische job site (zie Facebook). Misschien toch ook maar voorbij Byron Bay kijken? Probeer er vanuit te gaan dat er uiteindelijk iets moois uitrolt, ook al weet je nu nog niet wat dat gaat worden ;-)

  • 16 Januari 2014 - 10:46

    Pappa:

    Austalie is natuurlijk groter dan Byron maar gewoon doordouwen, overtuig ze maar van je kwaliteiten.
    Afgewezen worden hoort bij solliciteren. Misschien kun je Femke eens om hulp vragen. Die is behoorlijk wijs in dit soort dingen. Ik zal vanuit hier ook kijken voor je. Kopke nie laten hangen lieverd, de aanhouder wint.

    Liefs pappa xxx

  • 16 Januari 2014 - 11:01

    Pappa:

    Hier wat sites...................

    www.taw.com.au
    www.transitionabroard.com
    www.travellers.com
    www.jobsearch.gov.au

    xxx

  • 16 Januari 2014 - 12:48

    Inge:

    Hoi Tinkel, leuk je blog te lezen! De vader van mijn kind woont toevallig in Byron Bay, zal ik jullie met elkaar in contact brengen, misschien dat hij je kan helpen met werk? Ik hoor het wel, groetjes Inge

  • 16 Januari 2014 - 16:52

    Mamma:

    Goed idee Inge, ik heb het haar gesmst.

    Gestaag doorgaan als een dieseltje met een big smile.
    Ik vertrouw erin dat het gaat lukken, is het niet in Byron dan ergens anders.

    Love you

  • 16 Januari 2014 - 22:53

    Sue:

    zet door vrouw
    t gaat je lukken kanjer
    xx

  • 17 Januari 2014 - 10:45

    Oma Annie:

    sukses tinkel love you

  • 18 Januari 2014 - 08:05

    Cristel :

    De aanhouder wint, hoewel ik begrijp dat het moeilijk is als je met zovelen op zoek bent naar werk. Zo te lezen krijg je echter veel tips en hulp, dus hopelijk heb je daar iets aan en gaat het toch lukken.
    Wel weer super om te lezen dat je nog steeds geniet van deze reis.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tinkel

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 10601

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 26 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: