Storm op komst - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tinkel Jorissen - WaarBenJij.nu Storm op komst - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tinkel Jorissen - WaarBenJij.nu

Storm op komst

Blijf op de hoogte en volg Tinkel

27 Januari 2014 | Australië, Byron Bay

Dus, daar zijn we weer. Qua omstandigheden niet veel veranderd, bij mij van binnen wel. Het weer is al een dag of 5 slecht, er is een storm op komst en dit dwingt me andere bezigheden te zoeken. Ben me hier een beetje aan het afsluiten, op een voor mij positieve manier. Even minder feest, geen nieuwe mensen en weer de sirieuzere kant van het leven aankijken. Begin me zelfs een beetje te vervelen hier. Heb nu al 4 maanden niet meer gewerkt en ik merk dat ik m nuttig wil maken. Ik werk 12 uurtjes in het hostel en voel me daarna zo goed. Zo energiek en geen niks-nut. Maarjaa, dat is maar 12 uurtjes en verdien er niks mee.

Vandaag heerlijk alles op een rijtje gezet. Mezelf getrakteerd op een 30min douche, tent opgeruimd, was gedaan en opnieuw de stad in om werk te zoeken. Maar helaas, het gaat echt niet lukken hier. Daar heb ik me bij neergelegd.Het koste me even, maar mijn laatste 500 dollar is aangebroken en nu begin ik hem toch wel te knijpen.

Voordeeltje, ik ben wel heerlijk tot mezelf aan het komen. Ben veel aan het lezen (natuurlijk harry potter). Fijn dat ik steeds minder nodig heb om me te vermaken. Ben nog steeds zielsgelukkig met mijn 4 vierkante meter tent. Hij is droog als het regent, hij is koel als het warm is en ik kan hem dichtritsen als ik niemand om me heen wil. Iets wat ik de laatste dagen veel nodig schijn te hebben.

Denk erg veel na, voel me elke dag wel een keer gelukkig en kan me steeds meer berusten in wie ik ben. Dat is eigenlijk wel het grootste wat er veranderd is. Ik ben naar Australie gekomen in de hoop dat mijn angsten zouden verdwijnen, de onrust in mijn lijf. Nou heb ik natuurlijk al heel wat overwonnen door hier uberhaupt te zijn, maar ik ben best blij met mezelf. Ik ben nou eenmaal wie ik ben, bang voor bepaalde dingen, soms kan ik iets niet of lukt het niet. Aan de andere kant ben ik toch best wel sociaal en zelfstandig, iets wat ik graag wil zijn. Tja, het gaat hier de goede kan op.

Even terug naar de omstandigheden. Ik ga opzoek naar farmwork. Iets wat ik sowieso moet doen. Het wordt waarschijnlijk fruit plukken. Schijnt erg zwaar te zijn maar het is iets wat ik toch wil ervaren.
Ik houd jullie op de hoogte! Ga nu nog even een boekje lezen en dan lekker naar bed om morgen vroeg te werken in het hostel.

Warme knuffel aan iedereen!! xx

  • 27 Januari 2014 - 12:42

    Jolein :

    Ik denk en lees die is goed bezig , liefs xxx

  • 27 Januari 2014 - 12:50

    Henk Jr:

    Hehe, daar komt de omslag, terug naar jezelf. En dan ga je denk ik ook een andere kant van Australië en jezelf zien. Klinkt goed! Dat fruit plukken kan best zwaar zijn, maar volgens mij heb je al behoorlijk in de zon geoefend en primitief overnachten kun je ook al. Hopen dat je rug het volhoudt, dat is een nadeel van lang zijn (ken het probleem) En wie weet waar je dan weer terecht komt. Daarna op naar de schapen?

  • 27 Januari 2014 - 14:11

    Pappa:

    Ben blij om te lezen dat je jezelf begint te vinden en dat op een positieve manier.
    En dat je eigenbeeld het beeld is wat wij allang weten, dat je een mooi mens bent .
    Heel veel succes met betaald werk zoeken, als het lukt zou fantastisch zijn voor jou.
    Als het niet lukt, zie ik je weer heel snel, en dat is natuurlijk fantastisch voor mij.

    Maar hoop natuurlijk dat het je gaat lukken , dikke X

  • 27 Januari 2014 - 14:33

    Fleur:

    Heey tink

    Super goed bezig!!! De reden waarom je naar australie ging, komt nu weer in zicht. Mooi om te lezen dat het echt iets met je doet. Feesten blijft natuurlijk leuk. Hopelijk vindt je snel een baan en kun je centjes gaan verdienen! Ik mis je nuchterheid hierzo

  • 27 Januari 2014 - 16:13

    Cristel :

    Je hebt inderdaad al heel wat overwonnen door naar Australie te gaan en dat je doel om "jezelf te vinden" ook al in zicht komt is helemaal fantastisch. Goed om te lezen dat het werk je energie geeft en het alleen zijn je niet meer afschrikt. Volgens mij is dat ook al een enorme overwinning. Blijkbaar heb je de ander steeds minder nodig om gelukkig te zijn en kun je de rust en vertrouwen ook bij jezelf vinden. Een groter kado kun je jezelf niet geven. Vanuit daar kun je alles aan!!
    Hopelijk vind je snel ander werk.
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    Groetjes, Cristel

  • 27 Januari 2014 - 22:12

    Janine:

    Hey stuk! Goed te horen dat je lekker gaat. Nu nog meer werk en ervaring daarin en je wil straks niet meer naar Nederland. Oeffff....have fun, en veel succes. Wij volgen je allemaal!! Dikke kus x

  • 28 Januari 2014 - 00:01

    Mamma:

    Lieve schat wat een goed verhaal, ik vind het ook fijn om te horen tot je wat meer rust begint te vinden. En precies wat Waldo zegt' wij weten allemaal al lang wat voor een mooi mens je bent. Fijn dat je het nu ook zelf gaat ervaren want wij kunnen dat allemaal wel zeggen maar je moet het zelf voelen.

    Dat je blij bent met jezelf vind ik je grootste aanwinst!

    Love you verry muts en ik mis je xx



  • 28 Januari 2014 - 07:32

    Theo V. Broekhoven:

    Beauty inderdaad altijd al geweten, en ja jij moet er zelf achterkomen maar heb er altijd erg veel vertrouwen ingehad. Ontzettend mooi om dit weer te lezen hoe het met jou gaat, er gaat een meisje weg en er komt een prachtige vrouw terug. Wij kunnen niet wachten op je terug komst in november of wanner dan ook.wij blijven je volgen DIKKE KUS en KNUFFELS.

  • 29 Januari 2014 - 09:49

    Femke:

    Wouw Tinkel, wat een mooie ervaringen en ontdekkingen allemaal over jezelf! super, je mag kei trots zijn! geniet en succes met werk zoeken. dikke kus

  • 29 Januari 2014 - 17:32

    Angela Henkelman:

    Hey Tinkel, lees nu pas het eerste verhaal van je avontuur. Wat goed van je, er is geen betere opleiding of levensles dan alleen reizen. Ik wens je veel plezier en mooie ervaringen. Dit pakken ze nooit meer van je af! xx

  • 05 Februari 2014 - 14:46

    Sue:

    wowwauw
    Superr dat jij ziet hoe mooi en een kanjer jij bent
    ik misss je maar het feit dat jij ziet wat velen al zagen
    jouw pad breekt open Je loopt nu met jezelf hand in hand
    dat is t grootste goed love yourselve more and more
    its the most importans and most beautiful gift

    SuperTrots
    xxxxxxxx
    Sueka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tinkel

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 10596

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 26 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: