No pleasure without pain, a wise woman would say - Reisverslag uit Dubbo, Australië van Tinkel Jorissen - WaarBenJij.nu No pleasure without pain, a wise woman would say - Reisverslag uit Dubbo, Australië van Tinkel Jorissen - WaarBenJij.nu

No pleasure without pain, a wise woman would say

Blijf op de hoogte en volg Tinkel

07 Maart 2014 | Australië, Dubbo

Eindelijk een gaatje om even te schrijven want jeee wat heb ik het druk. Nouja druk, ben alleen maar aan het werk. Een week geleden zijn we overgeplaatst naar de fabriek. Eindelijk uit de zon en weg van het veld. Aan de lopende band het kaf van het koren scheiden zullen we maar zeggen. Dit heb ik 3 uur gedaan. De banden zijn super laag en het tempo erg hoog. Mijn rug hield het niet meer, helaas de eerste keer in 4 weken dat ik moest toegeven dat het niet meer ging. Gelukkig zag mijn baas dat ook en heb ik een plekje gekregen boven bij de machines (als enige vrouw hihi). Hier voel ik me veel meer op mijn plek. Ik zorg ervoor dat de corn gelijkmatig op de banden komt en de machines niet verstopt raken. Ga kijken of ik binnenkort wat foto's van mijn werkplek kan maken, want daar ben ik gemiddeld 11 uur per dag.

Daarnaast is er een selectie gemaakt voor een groep die ook deep cleanings gaan doen, the cleanteam. Dan mag er geen maiskorrel meer gevonden worden. Van de 30 zijn er 10 uitgekozen en ik ben een van de gelukkige omdat ik zo goed kan schoonmaken (sorry mam). Dus ook nog meer uren, jippie.

Naast dat het allemaal heel heavy is houd ik het nog steeds goed vol en vermaak me met de mensen om me heen. We slepen elkaar er doorheem en als we een keer een dag vrij hebben zijn we meteen in de Amaroo te vinden, de plaatselijke club.

Deze week werken we 70 uur. We gaan morgen voor 2 dagen naar Coffs harbour. Dat is hier 4 uur vandaag en daar moeten we weer op het veld werken. Wel even lekker die afwisseling.

Nog een ander hoofdstuk zijn de aboriginals. Ik heb deze mensen leren kennen als gevaarlijke alcoholisten. Ons hostel wordt geregeld aangevallen wat nogal beangstigend is. We wonen in een stad waar veel abo's zijn en het advise wat we krijgen is, maak geen oogcontact, als ze iets vragen zeg dan vriendelijk "sorry, can't help you" en als ze je aanvallen doe niks terug want ze zijn nergens bang voor. Dit is wel een reden waarom ik weg wil uit Dubbo. Ik ga nog even flink wat uren maken en dan hopelijk richting Perth!

Love iedereen thuis! xx

  • 07 Maart 2014 - 10:13

    Annie:

    erg he wat die emigranten hebben aangericht met de oorspronkelijke bevolking, die hebben ze het vuurwater leren kennen het is van oorsprong een mooi volk ik bedoel van binnen mooie geest van buiten zijn ze niet zo mooi. ze hebben ze hun land afgenomen en hun cultuur, net als met de indianen in amerika.

  • 07 Maart 2014 - 11:31

    Mamma:

    He lieve schat, ik heb je toevallig net aan de telefoon gehad.
    Ondanks dit pittige verhaal klink je vrolijk.
    Wel eng hoor met die Aboriginals, pas goed op elkaar. Ik zal blij zijn als je weg bent uit Dubbo.

    Ik ben trots op mijn kleine (nou klein) meid x

  • 07 Maart 2014 - 14:32

    Janine:

    Hee lieve Tinkel, wat een journey maak je toch. Hard werken, sober leven zullen we maar zeggen he? Zie je wel dat je kunt cleanen (sorry Helma), maar fijn dat je werk hebt. Het is wel een flinke klus, zo'n 70 uur per week. Jee zeg, alles voor the money, toch? Ik zie dat je op je plek bent Down Under, dus geniet van de tijd daar. We volgen je met z'n allen, dat merk je wel, maar we missen je ook gruwelijk! Jouw spontane bezoekjes aan ons huiske met de inmiddels opgeknapte keuken, cola drinken en op de verjaardagen komen. Dan spreek ik ook namens Theo want die mist je ook heel erg weet ik.
    Lieve schat, ik hoop dat je snel van die vervelende Abo-alco's af bent. Lastige mensen moet je mijden, is niet zo lekker als je daar steeds voor moet waken. Alleen de mensen die je graag om je heen wilt moet je houden. Soms zijn er dat maar een paar, maar das genoeg. Op je reis kom je veel passendere tegen, die even blijven en weer verder gaan. Maar de mensen die je in je hart sluit zijn er voor altijd.
    Liefs, Janine x

  • 07 Maart 2014 - 15:26

    Pappa:

    Hallo lieve dochter,

    Wat een werkuren, goed hoor. Flink sparen hoop ik voor je nieuwe avontuur naar Perth.
    Zoals mamma al zei , goed oppassen met de locals. Wel erg dat het zo is gegaan met de plaatselijke.
    Hoelang denk je nog te blijven in dubbo?
    Hier alles ok. Hoewel ik je soms wel heel erg mis.

    Liefs pappa en een hele dikke kus X

  • 09 Maart 2014 - 17:56

    Sue:

    heej harde werker

    trots op jou
    ik mis je iedere dag check ik of er weer een mooi verhaal is (geen facebook)
    keep on the good
    carrie on your beautiful smile
    xx

  • 28 Maart 2014 - 16:59

    Toos:

    Hoi Tinkel.
    Ik volg je steeds maar ik was een beetje te ziek om ook nog te reageren. Gelukkig gaat het nu wat beter.
    Ik hoop voor je dat het harde werken wel goed beloond word zodat je weer wat geld hebt om verder te reizen.
    Vandaag,28 maart, ben je jarig begrijp ik. Proficiat. Ik hoop dat je een leuke dag hebt.
    Groetjes Toos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tinkel

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 10600

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 26 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: