Wouldnt have missed it for the world, now to Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Tinkel Jorissen - WaarBenJij.nu Wouldnt have missed it for the world, now to Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Tinkel Jorissen - WaarBenJij.nu

Wouldnt have missed it for the world, now to Perth

Blijf op de hoogte en volg Tinkel

07 April 2014 | Australië, Perth

Dat was me het tripje wel zeg, in dubbo. Gelachen en gehuild. Het was pittig. Het werk opzich, hoe je er wordt behandeld en dubbo zelf, maar ik had het niet willen missen. Ik heb er een andere ik ontdekt, iemand die niet opgeeft en "ziek" thuisblijft. Elke avond na een werkdag van 12 uur ging ik met zo veel voldoening in mijn bed liggen. En natuurlijk mijn mede lotgenoten. Wat hebben we het leuk gehad, een grote familie in het hostel. Ik heb er troost kunnen vinden, veel gelachen op het werk, kunnen klagen en speculeren en niet te vergeten drinken! Maar klaar is klaar, er is bijna geen werk meer (heb de laatste 2 weken 15 uur gewerkt) en de enigste kroeg in dubbo heb ik nu ook wel gezien. 2 maanden was meer dan genoeg, op naar de het volgende avontuur.

Nu mijn volgende stap richting Perth. Ben donderdag geland na een reis van 18 uur. was heavy maar alles is weer vlekkenloos verlopen. (op het feit na dat ik 2x bijna mijn backpack en vergeten). Vrijdag mezelf op een tourtje getrakteerd. Ik zit nu midden in het cultureel centrum van Perth. Veel alternatieve mensen. veel hoge gebouwen en dure winkels.
Het hostel waar ik verblijf, "the old swan barracks" is gigantisch. Over 90 kamers en een chill hal groter dan de hall of fame. Is leuk als je met een groep bent maar om mensen te leren kennen is het wat minder tof.

De eerste avond ben ik meegenomen naar een irisch pub wat erg gezellig was met wat meiden, maar de echte klik was er niet. Dus de laatste dagen vermaak ik me alleen. Ben veel aan het lezen, Harry potter natuurlijk en alles in het Engels dus dat gaat met sprongen vooruit. Omdat ik hier niet echt aansluiting vind, zowel met mensen als met de stad heb ik besloten naar een ander stuk in Perth te gaan, Fremantle (zit nu in Northbridge). Dit schijnt wat rustiger te zijn, hoor van mensen hier dat de het daar leuker vinden. Ik heb snel weer werk nodig dus hoop daar voor 6 weken aan de slag te kunnen en dan hopelijk naar BALI!!!

Thnx voor alle reacties, blijft fijn dat het contact met thuis zo close is.
xxx Tink

  • 07 April 2014 - 09:48

    Annie:

    fijn Tinkel om telkens wat van je te vernemen zo reizen we met je mee kuskus

  • 07 April 2014 - 09:54

    Henk Jr:

    Wat een verschil met Melbourne zeg. daar vond je ook niet meteen aansluiting. Nu ga je er veel relaxter mee om; geen paniek, dan vermaak ik me wel zelf, lees ik een boek en kijk ik wel of het iets verderop leuker is. Geweldig mate!

  • 07 April 2014 - 11:29

    Mamma:

    Wat goed dat je die "moeilijke "trip helemaal alleen hebt gemaakt. Bus, trein, bus, vliegtuig, taxi. Volgens mij gaat het allemaal een stuk relaxter dan voorheen.

    IK las dat ze je in Pirates backpackers, waar je nu naar toe gaat, helpen zoeken naar een job.
    Je bent alweer 4,5 maand onderweg, wat gaat de tijd snel.
    Love you, miss you xx

  • 09 April 2014 - 09:43

    Cristel :

    Wat leuk om weer iets van je te lezen. En wat een verandering zeg. Het hele verhaal straalt trots, rust , zekerheid, niet meer bang voor nieuwe dingen en genot uit. Je hebt enorm veel bereikt joh.

    Gr. Cristel

  • 18 April 2014 - 10:56

    Pappa:

    Hoi Lieverd,

    Wat mooi om te lezen, en ik proef de veranderingen. Je straalt rust uit en dat bevalt me prima.
    Ik ben super trots op je dat je net in Dubbo vol gehouden hebt, dat was toch wel een test voor je.
    GESLAAGD!! Zou ik zo zeggen.
    Ik hoop, en dat gaat wel lukken. Dat je een leuke baan vindt in Perth en een beetje kunt bijkomen van je laatste avontuur .
    Nog een goeie tip, vergeet niet om voldoende te drinken he , haha.
    Love en mis you, pappa xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tinkel

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 10594

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 26 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: