Right in the middle (of nowhere) - Reisverslag uit Dandaragan, Australië van Tinkel Jorissen - WaarBenJij.nu Right in the middle (of nowhere) - Reisverslag uit Dandaragan, Australië van Tinkel Jorissen - WaarBenJij.nu

Right in the middle (of nowhere)

Blijf op de hoogte en volg Tinkel

26 Mei 2014 | Australië, Dandaragan

Hey!! Dat is even geleden! Leek me wel een goed idee om weer eens te schrijven, want ik ben precies of de helft nu. Een half jaar geleden zat ik doodsbang in de auto onderweg naar schiphol, en jeetje wat is er veel veranderd! Een hoop van jullie zijn al op de hoogte maar toch begin ik waar ik was gebleven in mijn laatste blog.

Perth was het wederom niet voor mij en ben via een tip van iemand in Fremantle terechtgekomen. What a lovely place. Een klein bourgondisch stadje z'n 20min met de trein van Perth. Hier heb ik ongeveer 3/4 weken ik een klein hostel gezeten. Echt heel gezellig, de familie vibe waar ik naar opzoek was. Een goed moment om de bankrekening weer eens te spekken (want het geld is alweer op). Maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan. In deze weken heb ik ongeveer 60 solicitaties gedaan en nergens werd ik aangenomen. Ze hadden niemand nodig, ze wilde geen backpacker, geen tattoo's of piercings en ga zo maar door. Erg frustrerent, hier en daar wel een traantje gelaten. Maar mijn motivatie is zo groot! Ik wil hier voorlopig blijven.

Na 3 weken in dit hostel kwam een vriend van me (van de eerste groep) me opzoeken met een andere NL stel, Rick en Eva. Wat een leuke mensen! Dit klikte zo goed dat ik besloot om met hun mee te gaan op roadtrip. Slapen in de auto, wel zien waar je beland en met z'n 4e opzoek naar farmwork. Echt te gek, helemaal in de Ozzie feeling. Helaas heeft dit alles maar 2 dagen geduurt. Ik had een bar-baantje gevonden in Cataby en belde op over hoe of wat. Na 5 min was ik aangenomen! YES YES YES! Op het strand genoten van de zonsonderdag met Eva terwijl de jongens aan het snorkelen waren.

Dus de volgende dag ben ik afgezet en moesten we helaas na zeer korte tijd afscheid nemen. Ik kwam terecht in een bar in the middle of nowhere. Het is een kroeg voor mijnwerkers en farmers. De eerste supermarkt is 45min verderop met de auto. OMG. De eerste 4 dagen zat ik niet echt op mijn plek, veel aanspraak van zatte mannen (what else) en echt veilig voelde het niet maar na deze dagen ontmoette ik de grootste groep mijners. Wat een schoffies. Heb het nu echt mega naar mijn zin. Lekker bier tappen (neem er zelf natuurlijk ook een, of twee) beetje grappen en grollen en dat verdient nog ook! Helaas werk ik wel maar 5 uur per dag, soms snoep ik er want bij met extra schoonmaakwerk.

Aankomend weekend ga ik een weekendje terug naar Fremantle om Ingrid en Kirsten te zien. Even weg uit Cataby en lekker feesten met mijn meiden. Jongens, het gaat harstikke goed, ik heb mezelf weer terug!
En dat voelt fantastisch!

xxx

  • 26 Mei 2014 - 15:28

    Opa Henk:

    Leuk verhaal Tinkie, maar ik zit met spanning op het vervolg te wachten. Ik zie wel op Facebook dat je het redelijk naar je zin lijkt te hebben daar in the middle of nowhere...
    Succes meiske!

  • 26 Mei 2014 - 15:45

    Cristel :

    He Tinkel,

    Wat leuk weer eens wat te lezen. Ik hoor natuurlijk, tussendoor, wel het een en ander van Henk als je iets op face-book plaats, maar is toch anders dan als je iets gewoon zelf leest en kan reageren (mmm, misschien dan toch maar eens op facebook gaan??).
    Wist al wel dat je een baantje achter de bar had gevonden. Je bent straks gewoon van alle markten thuis, joh. Op de boerderij of in de kroeg, maakt niet uit, jou kun je overal neerzetten. Wel goed om te lezen dat je gewoon alles aanneemt. Daar leer je natuurlijk ook weer enorm veel van, maar vergroot ook je mogelijkheden voor verdere sollicitaties.
    En wat een verschil inderdaad met de start. Waar je eerst vol angst aan begon, zet je nu voort met alleen maar motivatie, doorzettingsvermogen en zelfvertrouwen. Erg leuk om te lezen dat je niet zomaar opgeeft en daar nog niet weg wilt.
    Ben heel benieuwd hoe het je verder vergaat. Veel succes en vooral plezier met je nieuwe baantje.




  • 26 Mei 2014 - 16:22

    Mamma:

    Love you go Tinkster!

  • 26 Mei 2014 - 17:33

    Pappa:

    Op de helft lieverd,

    Hoe nipt en spannend het soms ook was, JE BENT ER NOG!!!!
    Helemaal zelfstandig gedaan. Super trotse pappa hiero
    love you xxx

  • 26 Mei 2014 - 19:36

    Nichtrijder:

    You go girl!

  • 27 Mei 2014 - 14:48

    Tinkel:

    Echt top wat je onderneemt! Have fun!

  • 27 Mei 2014 - 15:39

    Henk Van Mierlo Jr:

    In een half jaar tijd geleerd om door te bikkelen en jezelf niet tegen te laten houden. Nu centjes verdienen voor je volgende avontuur! (Bali?)

  • 12 Juli 2014 - 11:55

    Sue:

    tinkelpowerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tinkel

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 10593

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 26 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: