Lifes hard? Try farmwork.. - Reisverslag uit Dubbo, Australië van Tinkel Jorissen - WaarBenJij.nu Lifes hard? Try farmwork.. - Reisverslag uit Dubbo, Australië van Tinkel Jorissen - WaarBenJij.nu

Lifes hard? Try farmwork..

Blijf op de hoogte en volg Tinkel

09 Februari 2014 | Australië, Dubbo

Gewoon weer een dag in Byron. In de ochtend word ik wakker gebelt door Jade of ik mee wil naar de waterval in Springbrook. Natuurlijk meegegaan en maargoed ook. Wat prachtig! Helaas niet vol van kunnen genieten want ik kreeg een smsje van een eventuele werkgever dat ik voor 1 uur moest bellen wilde ik daar kunnen werken. Bij de waterval was geen bereik dus ik heb een uurtje moeten wachten.
Toen er bereik was meteen gebeld. Ik moest de volgende dag in Dubbo aankomen en dan zou ik de baan hebben. De volgende dag?! Dubbo ligt maar 800KM verder... shit hoe moet ik dit gaan doen zonder mijn ouders. Ik ben op zoek gegaan naar busreizen, treinreizen maar alles zat vol. Dan maar vliegen via sydney! In een razend tempo alles ingepakt, geen tijd meer om mijn tent te verkopen en mijn baan bij het hostel netjes op te zeggen. Laatste avond feest in Byron, zo dat ging snel. Ik ga alles en iedereen in Byron mega missen maar ben klaar voor de volgende stap. Byron, tot de volgende keer, want ik kom zeker terug!

De volgende ochtend word ik door Johhny, die een behoorlijke kater heeft van mijn "afscheidsfeestje" naar de goldcoast gebracht om daar het vliegtuig te pakken. Alles verloopt soepeltjes en voor ik het weet ben ik (weer) in Sydney. Daar is het wachten op een mini vliegtuigje dat me naar Dubbo brengt. Vanuit de 2e vlucht zie ik het landschap steeds droger en warmer worden. Op het vliegveld word ik opgehaald door een echte australische boer, met een toch wel lichte vorm van autisme, contact gaat niet helemaal soepel maar dat pas wel mooi bij de situatie.

In het hostel zaten al 3 mensen die ik kende dus dat zit wel goed. Ik heb weer een bed, koelkast op de kamer en fatsoenlijke pannen om mee te koken dus mijn geluk kan niet meer op. Totdat, ik hoor dat we de dag erna om 05.00 uur worden opgehaald om naar het werk te gaan. Ook wel logisch gezien je zo min mogelijk in de volle zon wil werken.
Dus de wekker ging om 04.00 uur en we werden met een busje opgehaald om een uur verderop aan de slag te gaan. Maistoppen plukken, rotte planten omhakken en dat met 35 graden in lang bedekte kleding. Ja dit is geen kattenpis. We werken 7 tot 9 uur per dag, en als we geluk hebben, krijgen we eens in de 10 dagen vrij. Werken, eten slapen. Dus even klaar met het feest, centjes verdienen en mijn 2e jaars visa!

xx aan iedereen thuis!

  • 09 Februari 2014 - 09:12

    Henk Van Mierlo:

    Wat lees ik daar? Tweedejaars visum? Betekent dat dat je nog langer wilt blijven? Of begrijp ik dat verkeerd? In ieder geval weer heel leuk om te lezen dat je weer een nieuw avontuur aangaat. En dat je toch zomaar even geheel zelfstandig de vlucht hebt geregeld. Strak hoor! Veel sterkte tussen de maïs kolven.

  • 09 Februari 2014 - 09:43

    Pappa:

    Wat super lieverd, zelf geregeld. Goed bezig.En nu ff geld verdienen.
    Pas goed op je rug en knie en kleed je goed aan tegen de zon.
    Hoelang ga je dit doen?

    Dikke kus en go girl xxx

  • 09 Februari 2014 - 10:15

    Opa Henk:

    Dat gaat even transpireren worden Tinkel! Hoop voor je dat het allemaal een beetje meevalt. Ben benieuwd of je daar je vrije tijd ook op een leuke manier kunt doorbrengen.
    Groetjes vanuit Nuenen en veel succes! xxx Opa Henk

  • 09 Februari 2014 - 13:26

    Mamma:

    Goed bezig meiske, lekker hard werken om je bankrekening weer te spekken en verder te reizen.
    Ik heb wat foto's zitten kijken op internet van de Springbrook waterval, wat is het daar prachtig mooi.

    Ik hou van jou liefs xx


  • 09 Februari 2014 - 19:14

    Annie:

    ik heb ook het verhaal van springbrook zitten kijken het is daar inderdaad heel mooi ik hoop dat je tussendoor nog de tijd en de fut hebt om te gaan kijken je zal s,avonds zeker wel moe zijn, maar wel weer een goede aktie. kus

  • 09 Februari 2014 - 23:45

    Peter Van Mierlo:

    Awesome, ben so f*ng trots op je! You go girl!
    Liefs vanuit koud en grauw Tilburg

  • 10 Februari 2014 - 09:41

    Cristel :

    Zooo, wat goed van je zeg!!!En helemaal zelf gedaan.
    Echt super om te het te lezen. Waar je steeds zo tegenop zag, doe je nu zomaar even in 1 dag.
    Nou, die rekening kan weer bijgespekt worden en dan lekker weer verder genieten van je reis.
    Heel veel succes!

    Gr. Cristel

  • 10 Februari 2014 - 19:33

    Oma Clara:

    GOED DAT JE WEER WAT GELD KUNT VERDIENEN, WANT DAT HEB JE VAN TIJD TOT TIJD WEL NODIG. JE ZULT HET DAAR WEL REDDEN, MAAR PAS GOED OP JE LIJF EN JE GEZONDHEID. OPA EN IK DENKEN AAN JE. VEEL XXXXX.

  • 02 Maart 2014 - 19:09

    Toos:

    Hoi Tinkel. Nou, wat een positieve veranderingen sinds de vorige keer dat ik je gemaild heb. Wat goed van je en wat leuk om te lezen. Nu even werken,geld verdienen en dan weer verder met de avonturen. Je mag helemaal trots zijn op jezelf,ik ben het in elk geval wel op jou.
    Veel liefs Toos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tinkel

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 10604

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 26 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: