The bali experience - Reisverslag uit Darwin, Australië van Tinkel Jorissen - WaarBenJij.nu The bali experience - Reisverslag uit Darwin, Australië van Tinkel Jorissen - WaarBenJij.nu

The bali experience

Blijf op de hoogte en volg Tinkel

21 Juli 2014 | Australië, Darwin

Zo dat is even geleden! Dat komt omdat ik in Cataby bij mijn laatste baantje echt niks te vertellen had. Ik werkte 5 uur per dag 7 dagen in de week, altijd dezelfde 10 kerels in de bar, een vervelende manager, een nog vervelendere collega en een hele hoop slaap. Ik heb daar in totaal 2 maanden gezeten. Ook heel veel lol gehad hoor, beide kante van de bar goed onderzocht, meer bierkennis en eindelijk echte ozzies leren kennen. Maar na die 2 maanden was het ook weer echt tijd voor de volgende stap, BALI!

8 Juli stappen ik en Nicoline (die ik ken van de eerste groep waarmee ik naar oz vertrok) op het vliegtuig. Hele ellende bij aankomst, 6x door de douane, geld betalen voor een visum, oh wat waren wij blij dat we daarna voor $8 met de taxi naar ons hotel werden gebracht. En wat voor hotel! Zwembad met een bar erin en je mag OVERAL roken, hoe blij kan je zijn.

De dag erna voor het eerst de stad buurt verkennen. Om de 2 sec word je aan je shirt getrokken of je ergens binnen wil, of een massage, of je nagels of whatever! Ze ruiken ook gewoon dat je nieuw bent want dit werd na de loop van tijd wel minder. Ik heb me prima vermaakt in Kuta, het is daar vooral feesten en zwembad en dat was precies wat ik wilde. Helaas sloot dat niet aan op wat nico wilde en hebbenwe besloten om voor 2 nachten naar Ubud te vertrekken, de culturele hoofdstad van bali. Daar hebben we 2 tripjes gedaan. Een van 12 uur lang tempels bezoeken. Ik moet zeggen dat ik het echt heel mooi vond. Beetje jammer was dat onze tourgide niet echt engels sprak dus we zijn niet heel veel wijzer geworden maar toch. De dag erna de olifantentour. Het ging een beetje tegen mijn principes in maar wilde het toch een keer meemaken. En wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan. Op een olifant en dan een meertje in om lekker de badderen. Zo apart, ik voelde me thuis, rustig. Echt een aanrader! Daarna nop op een olifanten safari gegaan maar dat was een beetje saai. Je heb geen huid op huid contact met de dieren, dus je zit eigenlijk in een hele ongemakkelijke langzame auto.

Omdat ik naast deze tourtjes echt niet kon aarde in Ubud (vieze stink stad) besloten we om voor een laatste nacht naar Kuta te gaan. Daar zijn we nog even flink uitgeweest en heb ik Bregje, een vriendin uit NL daar ook ontmoet. Erg leuke avond gehad in een mega grote kroeg. Helaas heb ik deze avond af moeten sluiten met een gestolen portemonnee. We kwamen de kroeg uit en er kwamen z'n 10 taxichauffeurs op ons afgestormd. Dit heeft 30 sec z'n choas gecreerd dat ik even niet op mijn tasje letten en weg portemonee. Zo zullen ze dat wel altijd doen. Gelukkig niet alles weg, alleen mijn rijbewijs, aussie bankpas en $12.

Ik weet eigenlijk nog steeds niet echt wat ik van Bali vind. Aan de ene kant heb ik veel respect voor de cultuur, het feit dat z'n choas toch werkt. De manier waarop iedereen hun geloof voorzet en dat niemand anders opdringt, echt heel mooi. Aan de andere kant een land zonder regels, altijd op je hoeden moeten zijn, kindjes van 6 om 2 uur snacht nog op straat, de manier waarop de omgaan met dieren en een hele hoop andere dingen dat je hart elke dag weer breekt.Dus Bali was me het avontuurtje weer wel. Ik ben blij dat ik weer op schone betegelde aussie grond sta.

Nu in Darwin, in de hoofdstraat. Het is echt superklein, had ik niet verwacht maar dat vind ik alleen maar leuk. Iets minder is dat het echt extreem duur is (betaal nu 24 euro per nacht!), maarja we beginnen eraan gewent te raken. Het plan is nu SNEL werk vinden want ik moet nog steeds 43 dagen visa werk doen. de tijd begint te dringen want ik heb nogmaar 4 maanden hier, en er is een hoop wat ik nog wil doen.

dag lieve kijkbuiskinderen, ik ga lekker op het sundeck liggen!
xxx

  • 21 Juli 2014 - 10:18

    Henk Van Mierlo Jr:

    Balen zeg dat je gerold bent. Mij is het één keer overkomen in Rome bij een vriend dan waar ik bij stond. Inderdaad is de strategie chaos creëren en dan iets afpakken. Dat kan je vakantie behoorlijk verzieken. Nu 4 maanden nog maar, het is zo voorbij inderdaad, Darwin lijkt mij bijzonder, eigenlijk zit je daar volgens mij nog steeds in de tropen, succes met het vinden van werk!

  • 21 Juli 2014 - 10:38

    Je Tante Jo :

    Gelukkig zat er niet veel in maar toch wel weer klote al dat geregel der omheen
    En je mankeert zelf niets das het belangrijkste
    Fijn dat je nu weer in darwin bent
    En nog maar 4 maanden
    Voor helma en laura een hele opluching denk ik
    Voor jou wat gaat de tijd snel xx geniet der nog van dikke kus

  • 21 Juli 2014 - 12:52

    Mamma:

    Ik wil ook op een olifant, wat een mooie ervaring.
    Op zich toch interessant dat je een keer gezien hebt hoe mensen op Bali leven.
    Het zijn wel T-Lijers dat ze je beroofd hebben, de volgende keer de andere kant op reizen naar New-Zealand zou ik persoonlijk veel liever naar toe gaan. Love you xx

  • 21 Juli 2014 - 18:52

    Janine:

    Een reis met ups en downs Tinkel! Kut dat je bent beroofd zeg, zelfs op Bali be je je bezittingen dus niet veilig. Kuta is idd een geweldig oord om te relaxen dus ik hoop dat je toch nog hebt genoten.
    We missen je hier allemaal, but time flies, het is al bijna augustus...pfff...het lijkt een eeuwigheid dat je weg bent. Wat zal het een feest worden om je straks weer te zien en een dikke knuffel, in levenden lijve, te kunnen geven!
    Geniet nog maar veel lieve schat, en wat er ook gebeurt: deze levenservaring neemt niemand je meer af!
    Hele dikke kusssssss

  • 21 Juli 2014 - 18:57

    Brigit Marcelis:

    toch een hele mooie ervaring lijkt mij. wens je een super tijd op je verdere reizen.

  • 26 Juli 2014 - 10:33

    Pappa:

    Azië is fantastisch lieverd, maar je moet dan wel met je vader gaan. Op de bucket-list zeg ik jou .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tinkel

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 2050
Totaal aantal bezoekers 10604

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 26 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: