Een kort verslag - Reisverslag uit Manly, Australië van Tinkel Jorissen - WaarBenJij.nu Een kort verslag - Reisverslag uit Manly, Australië van Tinkel Jorissen - WaarBenJij.nu

Een kort verslag

Blijf op de hoogte en volg Tinkel

29 November 2013 | Australië, Manly

Mijn hemel! Hoe moet ik dit nu gaan vertellen. Ben pas 3 dagen weg, of 4? Geen idee. Het lijkt een eeuw geleden dat ik mijn moeder huilend vast had. Het afscheid was erg moeilijk, maar na de gates werd ik meteen opgevangen door mijn reisgenoten. De eerste vlucht duurde 13 uur. We zijn even gestopt in Bangkok en daarna door naar Taipei. Naar Tapei duurde nog eens 4 uur. Toen zijn we opgehaald door een taxi en hadden we 7 uur de tijd om bij te komen. Bij komen?! Zwemmen en de omgeving verkennen denk! Taipei was even een diepte puntje voor mij. Iedereen met mondkapjes, arm en onverzorgd. Ik kwam aan en de taxi rit reed ons door een grijze verlaten vervallen omgeving. Bij het uitstappen had ik ongeveer een uur moeite om niet over te geven. Wat een stank. Na dat ik en de dames ons daar over heen hadden gezet besloten we naar het zwembad te gaan. Weer een teleurstelling. Een ijskoud heel ondiep badje. We hebben er maar een lolletje van gemaakt. Wat hadden we er dan van verwacht, zeiden we?! Een groot buitenbad met cocktails. De naïviteit waarmee je op reis gaat.

Vervolgens een laatste lange vlucht van 10 uur naar Sydney. Dee keer eindelijk 2 uurtjes kunnen slapen. Tijdens het landen voelde je de spanning en in het vliegtuig. Ik vond het zo eng, dit was de bestemming waar ik een jaar ging blijven. Eenmaal aangekomen op het vliegveld moesten we nogmaals door vier beveiligingen heen maar gelukkig zonder problemen. Onze reisleiders stonden ons op te wachten. Ik kon me niet bedwingen toen ik de zon zag schijnen. Ik rende naar buiten en er volgden meteen meer. We hebben een sigaretje gerookt onder een kerstboom van 10 meter hoog zonder iets te zeggen. Alleen gelukzalige kleine glimlachjes, en dat zei meer dan genoeg!

Eenmaal in de taxi onderweg naar het opera house zat ik naar het open raam in de auto. Snel mijn zonnebril opgezet en mezelf verbaasd over waar ik was. Een traan van gelukt. Het gevoel van trots overviel me. Ik merkte dat ik me al heel lang niet zo had gevoelt. De laatste keer was denk ik toen ik mijn circus diploma haalde. Ik vind het een moeilijk gevoel, trots zijn op mezelf, maar ik voel het toch echt. (zit u weer te huilen, terwijl er 12 mensen om mijn heen zitten kaarten <3)

We hebben een tour gehad, om 11 uur s'ochtends met al 2 nachten geen slaap. 31 graden, meteen verbrand maar alles waard. 18 mensen die er allemaal niks van begrepen. Ja, deze plek op aarde bestaat echt! Manly! Daar MOET je zijn geweest. Het hoort bij Sydney, maar ligt een half uurtje met de manly ferry van Sydney af. De clichés zijn waar. Zon, zee, strand, beach boys met blond haar (en leuke joh!!) en iedereen is hier vriendelijk!

Het mooiste vind ik dat je hier meteen beloond word voor je gedrag. Iedereen helpt elkaar en als je een ander helpt krijg je er direct een grote glimlach en knuffel voor terug, zo hoort de wereld te zijn. Dit is wat ik zocht. Dit vult het gat in mijn hart. Geen relatie, geen goede carrière maar gewoon, even iets meer doen voor een ander en de zon in je rug.

Het hostel is super leuk! 18 leuke mensen met een eigen soort van plan. Ik blijf hier tot woensdag vroeg, en dan ga ik waarschijnlijk met Arn naar Melbourne met de grey hound bus. Na al dit positieve, wil ik ook nog wel even benoemen dat ik nog steeds verdrietig en bang ben. But help will Always be given to people who ask for it, een mooie zin uit harry potter 2.

Ik heb echt nog een hele hoop meet te vertellen maar ga nu verder met, LEVEN!

  • 29 November 2013 - 11:30

    Jolein :

    Wat een super mooi verslag
    De tranen rollen over mijn wangen pff
    Heerlijk om te lezen
    You go girl !!!!

    Xxx

  • 29 November 2013 - 11:52

    Mamma:

    Heerlijk, love it fill your heart, who's Arn?
    You better be proud!

    Love you xx


  • 29 November 2013 - 12:18

    Jot:

    Hi gelukkige reiziger ,Tinkel, ik had je ogen en blikken weleens willen zien toen je daar uit het vliegtuig stapte.
    Wat een mooi verslag van je geweldige lange reis. Fijn dat de aankomst zo goed was daar kun je mee verder. Ik weet nog als de dag van gisteren toen ik naar Engeland ging om daar in een ziekenhuis te werken.
    Ja toen was die reis net zo ondernemend als Australie nu is. Maar dat is dan ook 47 jaar geleden, ik kon alleen maar schoolengels spreken. Op de tv echt geen Engelse programma's en toch kom je er.
    Gelukkig is dat nu passe en kun je lekker genieten van een mooi werelddeel. Dus geniet en neem de goede ervaringen in je op, hele fijne reis, het ga je goed. XX Jot.

  • 29 November 2013 - 12:34

    Henk Jr:

    He Tink,

    Natuurlijk heel nieuwsgierig (slechts twintig keer dit blog ge-checked) en hier is dan je eerste verslag! Wat een schok hè, dat Azië, Cristel kan daarover meepraten toen ze voor het eerst in Vietnam was.
    En je hebt meteen al een reismaatje, zo snel gaat dat dus :-) Ik ben jaloers op de indruk die het op je maakt, alsof het je eerste grote liefde is, ik ben wat dat betreft al enorm verwend.
    Ik vermoed dat het niet mee zal vallen om veel te schrijven, je krijgt het waarschijnlijk steeds drukker met alles wat je daar beleeft, dus iedereen moet daar maar aan wennen denk ik.

  • 29 November 2013 - 13:03

    Toos:

    Hallo verre reizigster.
    Ik heb genoten van je eerste verslag. Ja,zo hoort de wereld eruit te zien. Geniet ervan dat dat toch nog bestaat. Ik vind je een kanjer dat je deze stap hebt gezet. Dat is meer waard dan welke carrière dan ook. Die komt nog wel eens.
    Ik lees dat je een reisvaardig hebt gevonden voor het eerste stuk. Fijn voor je, het is leuk om te delen.
    Pas goed op jezelf en je maatje. Veel plezier.

  • 29 November 2013 - 14:32

    Annie:

    wat een geweldig verslag en fijn te lezen dat je het zo goed kan vinden met de mensen in je groep. stelt ons gerust dat het australie zo goed voelt. ook heel leuk dat je al iemand gevonden hebt om het eerste stuk mee te reizen. heel veel liefs en veel plezier xxx

  • 29 November 2013 - 14:43

    Henk Sr:

    Wat kun jij mooi schrijven zeg! Wat een prachtig verslag, zo levensecht dat ik voor mijn gevoel met je meegereisd ben. Ik ben er van overtuigd dat je binnenkort je angst zult overwinnen en voluit kunt genieten van de dingen die je gaat meemaken.

    Heel veel plezier de komende tijd en hou die mooie zin van Harry Potter in gedachten, daar kom je ver mee.
    Ik kijk nu al uit naar je volgende verslag.

    Opa Henk

  • 29 November 2013 - 15:54

    Nichtrijder:

    Lieve nichtrijder,
    Van een nichtrijder transformeer jij even naar een lonelyrider! Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat! Prachtog verhaal! Doet me goed! Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

    Kus uit het koude nederland!

  • 03 December 2013 - 17:48

    Sue:

    trotstrotstrotstrotstrots
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 05 December 2013 - 15:41

    Lex:

    Awesome! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tinkel

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 10706

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 26 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: