Anders - Reisverslag uit Manly, Australië van Tinkel Jorissen - WaarBenJij.nu Anders - Reisverslag uit Manly, Australië van Tinkel Jorissen - WaarBenJij.nu

Anders

Blijf op de hoogte en volg Tinkel

04 December 2013 | Australië, Manly

Het lijkt alsof ik hier al 2 maanden zit, maar ben pas 8 dagen weg, dus eigenlijk pas 6 dagen hier. En dat gevoel heeft iedereen. Zoveel gezien en meegemaakt en een band opgebouwd met mijn reisgenoten. Ik voel me anders, beter. Tuurlijk vind ik het nog allemaal eng en spannend, maar dat komt wel goed. Alles is hier anders, de mensen, de vogels, het eten, alles is anders.

3 dagen geleden zijn we naar de blue mountains geweest, eerlijk gezecht had ik hier nog nooit van gehoort. 2 uur in de bus en daar zijn we afgezet. Het is een giga groot natuurgebied wat me een beetje overviel. Met mijn geliefde bergschoenen een flinke tocht gemaakt naar beneden, het bos in. Het was een zware tocht, die wederom alles waard was. Ik moet zeggen dat ik er niet veel over kan vertellen, want dat ik echt iets wat je moet zien, voelen en ruiken. Ik heb wel wat foto's op fb staan. Mijn voeten deden echt z'n pijn! En ze waren verbrand, had op mijn buik op het strand gelegen. De zon geeft hier direct aan waar je je niet hebt ingesmeerd. Mijn zonne allergie begint ook weer op te spelen, snel sun-block kopen!

De dag daarna hadden we WEER en hike tocht, ik had het eigenlijk wel even gehad. Na weer 4 uur wandelen kwamen we aan op een idilisch strandje. Toen wist ik meteen weer waarvoor ik het deed. Shelly beach, een klein stads strandje en goede plons in de zee, LEKKA..

Het klikt ook goed met de reisleiders. Niels had ons meegenomen naar sydney en war komen we uit, een karaoke bar.. en het was nog gezellig ook. Even geen disco naar een lekker houten cafe met pullen bier.

Gister een rustdagje.. eindelijk, even de voetjes laten rusten, boodschapjes doen en op het strand liggen. In de avond zijn we met z'n 15 man naar het strand gegaan met een paar biertje en gitaren, hoe clyche?! Maar echt te gek. Op dat soort momenten kijk ik even naar boven, naar de grote sterren hemel en laat ik mijn lichaam vullen met dat gevoel.. Mensen zeggen ook tegen me dat ik niet op kan houden met lachen en dat is fijn om terug te krijgen.

Vandaag gaan we naar Melbourne. Ik ga met Arn. Die is hier gedeeltelijk voor werk en gaat daar aan de slag. Ik wil in Melbourne een maand farmwork gaan doen. Ik zie het allemaal wel.. xx

  • 04 December 2013 - 03:24

    Femke:

    Wat super om te lezen allemaal! ik zie je gewoon stralen daar en het spat van je verhaal af! geniet van het 'anders', heerlijk!! dikke liefs xx

  • 04 December 2013 - 10:18

    Henk Sr.:

    Veel succes in Melbourne Tinkel, ben benieuwd hoe je dat "farmwork" gaat beleven

    Opa Henk

  • 04 December 2013 - 10:36

    Henk Jr:

    En wij glimlachen hier mee met jouw avonturen, leuk om te lezen!

  • 04 December 2013 - 11:37

    Helma Van Mierlo:

    Ga je sjaapen scheren haha dat zou grappig zijn en paard rijden? Ben heel benieuw wat je gaat doen.
    Ik vind het zo fijn om te horen dat het goed gaat en dat je de wereld om je heen zo in je op neemt, ik ken het gevoel. Heel fijn. Ik hoop dat je je zonneallergie op tijd kan afremmen. Wellicht hebben ze daar ook die Urtizon?

    Why do Australian like sheep so much?
    Because kangaroos are just too damn fast!

    :* :* :* :*

  • 04 December 2013 - 20:28

    Oma:

    in de blauwe bergen woont de rode lori prachtige vogel ben jaloers Tinkel zou het daar wel willen zien wat fijn zo,n kans daar heb je je leven lang plezier van, veel plezier schat.xx

  • 05 December 2013 - 18:16

    Sue:

    wat een mooi verslag
    fijn lachen blijven
    lekku shinen

  • 06 December 2013 - 04:11

    Pappa:

    Wat super om te lezen en te zien, je straalt, je lacht en ziet er zo gelukkig uit.
    Ben super trots op je,en ben benieuwd naar je nieuwe baan als BOERIN.

    lOVE YOU, PAPPA XXXX

  • 06 December 2013 - 21:56

    Theo:

    Geweldig om al jou verslagen te lezen ,af en toe heb ik het gevoel dat ik er ook zit zo realistisch ook mooi om te horen dat het lekker met je gaat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tinkel

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 10706

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 26 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: