Nu even niet op mijn plek.. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tinkel Jorissen - WaarBenJij.nu Nu even niet op mijn plek.. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tinkel Jorissen - WaarBenJij.nu

Nu even niet op mijn plek..

Blijf op de hoogte en volg Tinkel

08 December 2013 | Australië, Melbourne

Opweg naar Melbourne!
Daar gaan we dan. Definitief afscheid van de groep. Iedereen wordt er een beetje onhandig van. Met een uitgeprinte route beschrijving, met 20 kilo op mijn rug en met Arn lopen wij het hostel uit. Raar gevoel, je weet dat dat moment snel komt maar als het er dan is wil je eigenlijk nog wel even blijven.
Met de Manly ferry opweg naar Sydney, daar de trein naar central. Alles verliep vlekkenloos, iets waar we allebei van opkeken. Op het gemakje naar de Greyhound bus waar we 12 uur in zullen zitten. Het is een nacht bus dus dat scheelt weer 1 nacht hostel kosten.
Eenmaal aangekomen heb ik mijn eerste echte domper. Arn gaat verder naar zijn werk en dan sta ik er ineens alleen voor. Ik kon pas 4 uur later inchecken dan gedacht. In Manly had ik alles al geregeld, maar eenmaal daar krijg ik een telefoontje dat het overboekt is. KUT, wat nu?! Na 3 uur in de stress te hebben gezeten, een hoop geschuif en geregel, is er dan toch plek. Ik was kapot. Van alles, de afgelopen dagen waren zo vermoeiend. Ik besloot een uurtje te gaan liggen.

17 uur later werd ik wakker. Zo, die had ik schijnbaar even nodig. Daarna naar benenden gegaan om wat aansluiting te zoeken. Helaas niet gevonden, iedereen in de hostel is erg op zichzelf. Groepjes blijven groepjes, mensen die alleen zijn blijven alleen. Dit gaf me een nog slechter gevoel. Ik ben even de stad ingeweest maar ook daar was niks te beleven. Buiten gerookt en de uren afgeteld waarneer ik het een goede tijd vond om naar bed te gaan. De dag erna heb ik even uitgehuild bij mijn moeder en dit luchte erg op. Ik besloot mijn rugzakje in te pakken en iets leuks te gaan doen. Sealife! Haaien kijken. Op dat moment belde Arn of ik iets aan het doen was en hij mee evt mee kon. Super dagje gehad. In de avond 2 mensen ontmoet maar wederom vroeg naar bed gegaan. De volgende ochtend weer mijn rugzakje ingepakt en 5 uur door melbourne gelopen. Wat een stad, overal is wel iets te doen. Maar ik en Merlbourne, ik weet niet, het klikt gewoon niet. Wel nog een hele leuke avond gehad met wat mensen hier. We zijn met 8e uiteten geweest en daarna de stad in. Chinatown in Melbourne, die zitten echt overal.

Vandaag laatste nachtje hier, dan een pittige busrit van 26 uur naar Byron bay, the arts factory! Het grootste hippie hostel dat er is. Daar ga ik onder andere Dave weer zien en andere mensen van de eerste groep. Daar heb ik super veel zin in. Een ding wat ik nu al heb geleerd, een feestje moet je zelf maken, vind je het ergens niet leuk, volgende plek, net zo lang totdat je bent waar je wil!

  • 08 December 2013 - 09:03

    Henk Jr:

    Wat jammer dat Melbourne niet zo goed bevallen is Tinkel. Ik had er juist (zonder er geweest te zijn) een positief beeld van? Maar ik kan me voorstellen dat de stad je niet aanspreekt als je ineens op jezelf bent aangewezen. Het kan natuurlijk gebeuren dat je soms geen mensen om je heen hebt. Daar moet je ook niet bang voor zijn. Maar ik denk dat als je een baantje hebt gevonden dat vanzelf goed komt. Wel fijn dat je dan altijd je moeder kunt bellen en dat dat dan weer oplucht :-)

  • 08 December 2013 - 10:52

    Henk .sr:

    Jammer Tinkel van Melbourne, maar succes daar in Byron Bay XX
    Opa Henk

  • 08 December 2013 - 13:26

    Mamma:

    Nou schatje nog één dagje afzien in de bus en dan Byron Bay.
    Ik vermoed dat jij en Byron grote vrienden gaan worden en volg het advies maar van de Australiërs. Eerst een leuke tijd hebben en je plekje zoeken en dan pas aan het werk. Gelukkig sluit je weer aan bij je reisgenoten. Het was nog net te vroeg voor je om nu al alleen te zijn in je reis. Don't be too harsh on yourself, je hoeft het niet allemaal alleen te kunnen. Remember Harry potter! Hoop dat het in de bus gezellig is en dat je ook een beetje kunt genieten van de omgevingen waar je doorheen rijd. Love You x

  • 08 December 2013 - 13:52

    Dave & Daphne :

    Hey Tinkel, zet hem op! Af en toe zit het een beetje tegen maar daar wordt je alleen maar sterker van! Geniet er van en maak het de reis van je leven.

  • 08 December 2013 - 20:44

    Opa Joop:

    Hoi kleindochter,
    Even een tegenvaller, daar alleen in Melbourne. Voel met je mee, maar: Blijf positief, rug recht , borst vooruit en dan zal alles "recht kom". Volg je gevoel, gebruik je verstand en geniet van alle ervaringen.We leven met je mee. Veel liefs van Opa Joop en Oma Clara. Xxxxx

  • 08 December 2013 - 22:22

    Toos:

    Hoi Tinkel.
    Ja,soms zit het mee,soms zit het tegen. Maar er komt ook altijd weer een volgende dag en dan kan het opnieuw mee zitten. Je weet maar nooit. Zo is het hele leven.
    Ik ben heel benieuwd welk baantje je gaat vinden. Als je schaapjes gaat scheren breng je dan een plukje wol voor me mee? Jammer dat ik je foto,s niet kan zien.
    Ik geniet van je verhalen,ik kijk uit naar je belevenissen.
    Op naar de volgende dag!
    Liefs Toos

  • 09 December 2013 - 21:58

    Janine:

    Wat een avontuur Tinkel! Ik volg je en vindt het zo moedig van je. Je beleeft de tijd van je leven met geweldige, en soms minder geweldige dingen en ontmoetingen. Blijf lekker jezelf, dan komt het goed. Dikke kus! X

  • 09 December 2013 - 22:25

    Theo :

    Lieve Tinkel als het eventjes tegen zit kijk dan maar op je fotolijst die ik heb doorgemailt wedden dat je dan toch eventjes moet lachen

  • 10 December 2013 - 14:40

    Sue :

    ik ben trots op jou no matter what
    veel plezier tussen de hippies
    ik ben al twee weken gestopt met roken goe hee
    knuffels

  • 17 December 2013 - 06:54

    Waldo:

    He lieverd,

    Tja meiske, reizen met alles erop en eraan. Je komt jezelf tegen en dan moet je toch weer verder,
    Als ik lees hoe je dingen beleefd en oplost ben ik super trots op je.
    Voor mij zit het er bijna op. We hebben een hele mooie tijd gehad in Maleisie. Over 4 dagen vliegen we weer naar het koude Nederland. Ik heb nu alweer zin om de volgende ries te boeken.
    Als ik thuis ben kan ik alles wat beter volgen wat je aan het doen bent.
    Dus tot dan. kus en love you pappa xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tinkel

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 10706

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 26 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: