Byron bay.. what can i say - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tinkel Jorissen - WaarBenJij.nu Byron bay.. what can i say - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tinkel Jorissen - WaarBenJij.nu

Byron bay.. what can i say

Blijf op de hoogte en volg Tinkel

13 December 2013 | Australië, Byron Bay

Een klein, piepklein foutje, zorgde ervoor dat ik in plaats van 26 onderweg, maarliefst 50 uur aan het reizen zou zijn. Om 5,30 mijn bedje uit om uit te checken, met mijn backpack naar het station en nog een laatste sigaretje voor een lange reis. Kijk ik nog eens goed op mijn ticket, vertrek ik pas om 8 uur 's avonds! Ik zat er maar 13 uur naast. Omdat ik kapot was heb ik die dag overal geslapen. In de avond dan eindelijk de goede bus te pakken. De eerste reis was lang en onprettig. Aangekomen in sydney waar ik een 10 uur duurende stop had. Toch maar even terug naar Manly dacht ik, en wat is het daar mooi. Ik weet niet wat het is met Manly, maar dat klikt en voelt goed. Laatste reis naar Byron was weer 13 uur, maar hier heb ik niks van meegekregen, heerlijk liggen slapen. Wat ik nog net heb meegepikt zijn de prachtige idilische houten huizen met waranda's en giga tuinen. Mijn zin om in Byron te ariveren groeide.

Eenmaal aangekomen werd ik opgehaald door een busje en naar het hostel gebracht, waar ik meteen hartelijk werd ontvangen door dave! Super om iedereen weer te zien, al was het maar 5 dagen geleden. Diezelfde avond flink gaan stappen om de jetleg te negeren. De dag erna had ik een mega kater en dat werkt niet mee voor de geestelijke gesteldheid. Kortom, wat een kutdag! Weer verloren in Aussie niet wetend hoe ik dit een jaar vol kan houden.
In de avond heb ik een gesprek gehad met Dave, gewoon, met een biertje. Eng hoeveel we op elkaar lijken en de aansluiting die we bij elkaar vinden. Dat hadden we allebij precies even nodig denk ik zo.

Al veel mensen leren kennen en op die ene kater na, 3 fantastische dagen gehad. Cheeky monkey's is echt zo leuk als ze zeggen (yury en ruttie!!). Byron is gewoon zo tof. Alles op het gemakt, gezellig, klein en vriendelijk. Love that hippy shit!

Hoe nu verder? Ik blijf hier 10 dagen. Ik heb na LANG wikken en wegen toch besloten om terug te gaan naar Manly met oud en nieuw. Heb iets van iemand over kunnen kopen en blijf daar dan ook weer 10 dagen. Ik wil daar gewoon zijn. 3 januari ga ik daar weer weg en moet ik werk zoeken, want het geld gaat echt niet normaal hard. Maar ook totaal geen zin om daar over te stressen.
Kortom, op en af, maar het gaat gewoon goed. Leer veel over mezelf en merk dat ik meer kan dan ik soms denk. Ik bedoel, ik had het niet naar mijn zin in Melbourne, en heb gewoon zelf gefixxed dat ik het nnu wel leuk heb, met reizen alles erop en eraan. Daar kan ik nog wel even op vooruit.

Btw, erg leuk al jullie reacties! XXX

Ohja, ik ben ook nog naar Nimbin geweest, zoek maar eens op!

  • 13 December 2013 - 11:30

    Mamma:

    Had Nimbin al opgezocht, alsof je zo de jaren 70 word ingezogen. Stoer hoor al dat gereis in je ééntje. Straks word je er nog handig in! Goed om te horen dat je ook mensen om je heen hebt waar je mee kan praten. En nog beter is om te lezen dat meer kan dan je soms zelf denkt. Wat een geluk dat je een slaapplaats hebt gevonden in Manly met oud en nieuw. Dag lieve schat fijne feestdagen, love you very muts xx

  • 13 December 2013 - 12:25

    Sue:

    trotstrotstrots
    je doet t goed
    wat een mooie verhalen
    xx

  • 13 December 2013 - 16:06

    Peter:

    Ik vind helemaal mooi

  • 13 December 2013 - 20:52

    Cristel :

    Erg leuk om je verhalen te volgen. Ups en downs, maar je slaat je er doorheen. Je mag met recht al heel erg trots zijn op jezelf.
    Het Nimbin nog even opgezocht. Duidelijk helemaal in de lijn bij waar je je nu heel prettig voelt. Ziet er kleurrijk en relaxed uit.
    Ik ga eens even kijken hoe ik een melding kan krijgen als je iets hebt geschreven. Hoor het nu steeds van Henk (facebook), maar als het goed is moet ik ook via de mail een melding kunnen krijgen.


  • 17 December 2013 - 19:58

    Toos:

    Ha stoere meid.
    Ik vind jou echt wel heel stoer. Ik zou het je niet zomaar nadoen. Ben maar gerust trots op jezelf. Wat je ook gaat besluiten, deze hindernissen heb je gewoon al overwonnen.
    Ik wens je hele fijne feestdagen op de plek waar je graag wilt zijn.
    Ik geniet elke keer van je verslag en ben weer benieuwd naar het volgende.
    Liefs Toos

  • 18 December 2013 - 15:44

    Henk Jr:

    Hoi Tinkel,

    Toch inderdaad maar mooi allemaal zelf geregeld zo'n lange reis. Altijd spannend. Ik was op mijn 22e nog niet verder geweest dan Turnhout op de fiets en vond at al heel wat, dus je hebt al heel veel meer bereikt!

    Groet Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tinkel

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 10702

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 26 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: